התשובה
שלום וברכת ד´
במדינת ישראל יש מערכת גיור אחת שהיא של המדינה, אם כל אחד יקים לו מערכת גיור (אפילו אורתודוקסית. עדה חרדית, הרב קרליץ וכו´) יקומו גם הריפורמים ושונאי דת ויקמו להם בתי דין רבניים שיגרמו להרם כל מערכת הגיור הארצית. על כן טוב ומבורך עשתה הרבנות הראשית שקבעה שכל גיור בבית דין שאיננו מטעם הרבנות הוא לא מתקבל כאן בארץ ישראל, אלא כשעובר גיור מוכר מטעם הרבנות הראשית. יש לציין שכאשר המתגייר בא לכלל גיור הוא חייב לקבל עליו עול תורה ומצוות, אבל הוא גם צריך להכנס לכלל ישראל, ולכן גיור בבתי דין פרטיים, יש בו פגיעה בעצם הגיור, כיון שהם נועדים רק לסוג וחוג מסויים בעם ישראל, והמתגייר צריך להיות חלק מכל עם ישראל. (מקורות רבים בענבי פתחיה עמ´ 143-165).
על כן מובנת מאד ההנחייה להטביל כל מי שהתגייר בבית דין פרטי, הן מבחינה פרוצדורה והן מבחינה מהותית.
יש להוסיף שגם לגבי תינוקות מטבילים אותם במקוה אין זה חוויה קשה בעבורו, כל דיין שראה טבילות של ילדים קטנים יודע שזה דבר רגיל ומצוי, ואם עושים זאת בהכנה נכונה, מתוך אהבה וחום של האם לתינוק, הדבר זה אין לו כל השפעה, אלא אדרבא הוא זוכה להכנס לכלל ישראל, ויהיה מקהל גרים שישראל מתפארים בהם, כרות אמה של מלכות.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון