התשובה
שלום וברכת ד´
הקושי בשאלתך הוא שכולם צודקים. א. הרב אליהו שליט"א צודק שאין לגייר אדם שלא רוצה לשמור תורה ומצוות. ב. את צודקת באופן שאת מתארת את מחשבותיך ותוכניותיך לעתיד. ג. החבר צודק שהוא עבר גיור בבית דין.
לשאלתך נראה שאם הוא לא רצה בזמן הגיור לקיים מצוות, ולא רוצה ולא מתכוון לקיים מצוות יש חשש גדול בגיור שלו, ויש כאן ספקות הלכתיים מסובכים מאד, שיתכן שיתעוררו בעתיד.
על כן נראה שאם איננו מתכוון להתקרב לדרכך, הרי שהמצב מסובך הן מבחינת היחסים שבינכם, שהרי משפחה צריכה להיות אחת שלימה ומלאה בלא חילוקי דעות בסיסיים, ומה שאת מתארת זה אורח חיים כל ימות השנה ועל כן בנקודה זו חייבת להיות התאמה. כמו כן המערכת ההלכתית ומעמדו האישי של המתגייר הוא לא ברור עדיין, ויתכן שיצטרך שוב השלמה, תלוי לפי מה שהייתה כוונתו בשעת הגיור, ולדברך איננו שומר ואיננו מאמין בקב"ה.
הדרך הטובה ביותר ששניכם תתחזקו יחד באמונה ושמירת מצוות, ואם תחליטו להקים בית נראה שיהא כדאי לגשת שוב לרב מוכר ומוסמך (אם הוא חייל אפשר לפנות לרב הראשי לצה"ל) ולשאול כיצד להתקדם, אבל בלא התקדמות מצדו המערכת מאד מסובכת ובעייתית.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון