התשובה
ב"ה
לכבוד
אלי כח
שלום וברכה וכל טוב והמשך בריאות טובה
את הפיוט "לכה א-לי" אתה יכול לומר כרגיל וכן את מה שאומרים אחריו.
"כל נדרי" - מחולק לשניים חלקו התרת נדרים בציבור, שזה לא ניתן לומר ביחיד, וחלקו קבלה לעתיד.
לכן אם אתה אומר יכול לומר את נוסח כל נדרי ולהתכוון לבטל את הנדרים שתידור מכאן ועד יום הכיפורים לשנה הבאה יש לכך תועלת.
ברכת "שהחיינו" אתה מברך - למרות שבציבור אצל עדות המזרח רק החזן מברך וכולם עונים אמן, אך ביחיד צריך לברך.
פיוטים וסליחות:
בכל אחת מחמשת התפילות של יום הכיפורים (ערבית של ליל יום הכיפורים, שחרית מוסף, מנחה ונעילה) יש את תפילות הלחש שבהן אין הבדל בין יחיד לציבור מלבד הקדישים שכמו כל השנה שיחיד לא יכול לומר קדיש. ולכן כשמגיעים לתפילת הלחש - אתה אומר רגיל את כל סדר תפילת הלחש כולל הוידוי שבסוף כל תפילה כי מלכתחילה תיקנו שיחיד יאמר אותו בתפילתו.
בערבית של ליל יום הכיפורים - יש פיוטים וסליחות שאותם אתה יכול לומר (כמעט את הכל).
בפיוטים אין הגבלה ליחיד,אך בסליחות, י"ג מידות מותר לומר בטעמי המקרא או במנגינה שאתה רגיל לקרוא בה פסוקים, אתה יכול לסיים עד "ונקה" כרגיל.
את הסליחות בארמית המנהג שיחיד מדלג ולא אומר אותם.
כמו בערבית של ליל יום הכיפורים כך במשך היום - בשאר התפילות שבהם יש חזרת הש"ץ (שחרית, מוסף, מנחה ונעילה) פשוט תדלג על הברכות של הש"ץ וכך אתה מגיע לוידוי "על חטא" פעם שנייה למרות שאמרת בלחש, כי כתבו הפוסקים שלכתחילה רצוי שאדם יאמר בסך הכל בכל יום הכיפורים עשרה וידויים, כנגד קידוש ידיים ורגלים של הכהן הגדול.
כנ"ל בנעילה אתה מתפלל בלחש וסליחות שאחרי חזרת הש"ץ.
שתהיה לך שנה טובה גמר חתימה טובה ותזכו לשנים רבות נעימות וטובות
אהוד אחיטוב