התשובה
א. אתה יכול שלא לקצר באלקי נצור אבל תקדים את הפסוק יהיו לרצון
ב. עיין משנ"ב קכב
ג. כן.
שלום. הבנתי מדברי השו"ע שמי שאמר "יהיו לרצון" הראשון
ועכשיו באלוקי נצר והציבור מגיע כבר לקדיש- עדיף שיקצר, כלו'
יאמר יהיו לרצון השני, כי עדיף לענות אחרי שמונ"ע.
קשה לי עם זה גם בגלל שאני רוצה לומר לפעמים תחנונים אחרי
היהיו לרצון הראשון (גם אם אמרתי בשומע תפילה) וגם כי אני
אוהב ורוצה לומר "אלוקי נצר".
האם אני יכול לא לעשות את ההעדפה של השו"ע?
ב. קראתי שאני יכול לומר רק: אמן של האל הקדוש, של שומע
תפילה, של יהש"ר, של "דאמירן בעלמא", "מודים אנחנו לך",
והפסוקים של ה"קדושה".
האם דבריי מדויקים? פשוט נראה לי שראיתי שהרב כתב לענות על
כל האמנים של הקדיש או שלא הבנתי טוב..
ג. האם לענות אמן לברכת כהנים?
תודה רבה!
א. אתה יכול שלא לקצר באלקי נצור אבל תקדים את הפסוק יהיו לרצון
ב. עיין משנ"ב קכב
ג. כן.