התשובה
1)
א. יכול לנהוג כגר"א בנושא זה גם אם אינו נוהג כמותו בנושאים אחרים
ב. מותר אך לא רצוי עדיף לקום בזמן ולומר ק"ש בזמנה עם תפילין.
ג. עדיפה האפשרות השניה.
2)
א. אין חובה להתכוין כפי שכתבת אלא אפשר בכוונה פשוטה יותר.
ב. בעת אמירת המילה.
בס"ד
שלום לכבוד הרב,
1) הגמ אומרת שכל האומר ק"ש בלי תפילין כאילו מעיד עדות שקר.
א. האם כל אדם שלא נוהג עפ"י הגר"א בכל מנהגיו חייב לומר ק"ש בזמן של מ"א, ורק אם בדיעבד לא אמר אז הוא יוצא ידי חובה בזמן ק"ש גר"א? או שיכול לכתחילה לנהוג כשיטת הגר"א?
ב. האם מותר לכתחילה לקום לפני סוף זמן ק"ש - לומר ק"ש בלי תפילין (ובכך לצאת ידי חובה בזמן) - ואח"כ לומר עם הציבור ק"ש עם תפילין אחרי שעבר סוף זמן ק"ש?
ג. קשור לשאלות הקודמות - אם אני באמת חייב לנהוג כמ"א (כיון שאינני נוהג כגר"א בכל מנהגיי), ואם אכן צריך לכתחילה לומר ק"ש בזמן עם תפילין - מה עדיף? - לומר ק"ש בלי תפילין לפני סוף זמן של המ"א (וכמובן אח"כ לומר בתפילה עם תפילין, אחרי סוף הזמן) או לומר עם תפילין לפני סוף זמן של הגר"א?
2) א. האם הכוונות בפסוק ראשון של ק"ש ("שם ה"=בכתיבתו היה הווה ויהיה ובקריאתו שהוא אדון הכל, "אלוקינו"= אלוה שלנו, תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם... וכו, מופיע בשו"ע כמדומני? ) - הן חובה גמורה? או שמא הן בגדר של "יש ענין" והחובה היא לומר את הפסוק הראשון עם כוונה יותר פשוטה ובסיסית של פירוש המילים?
ב. האם את הכוונות הנ"ל על כל מילה בפסוק הראשון יש להתכוון לפני אמירת המילה, בזמן אמירתה או אחריה? (או שזה לא משנה?)
תודה רבה!
1)
א. יכול לנהוג כגר"א בנושא זה גם אם אינו נוהג כמותו בנושאים אחרים
ב. מותר אך לא רצוי עדיף לקום בזמן ולומר ק"ש בזמנה עם תפילין.
ג. עדיפה האפשרות השניה.
2)
א. אין חובה להתכוין כפי שכתבת אלא אפשר בכוונה פשוטה יותר.
ב. בעת אמירת המילה.