התשובה
איני יודע, אבל דבר אחד ברור את הכללים לא כתב הב"י עצמו
אלא הם הוסקו מתוך כתיבתו וע"כ הוא אינו מחוייב לכללים אלו.
כבוד הרב שלום וברכה.
מרן רבי יוסף קארו, בשו"ע בסימן רסח כותב שבעניין דין הטועה
בתפילת מוסף של שבת, [שהתבלבל עם תפילת החול והתחיל אתה
חונן] ממשיך ומסיים את הברכה כדין שאר תפילות השבת, והוא
ממשיך ורושם שיש אומרים שמפסיק באמצע הברכה וממשיך על סדר
מוסף. והלא מקובל בידינו הכללים במרן שאחד מהם- סתם ויש
הלכה כסתם. אך בבית יוסף על הטור מרן רושם שיש אומרים
שמפסיקים באמצע ]אם טעה במוסף[ והוא נוקט במילים-"והכי
נקיטינן" אם כך שאלה שנשאלה היא מדוע מרן לא כתב בשו"ע
כדרכו בקודש לפי הכללים? חזק וברוך.
איני יודע, אבל דבר אחד ברור את הכללים לא כתב הב"י עצמו
אלא הם הוסקו מתוך כתיבתו וע"כ הוא אינו מחוייב לכללים אלו.