התשובה
כתב השו"ע (סי' קכב ס"א) שלא יענה אמן קודם יהיו לרצון. ומשמע
שלאחריו אף לענות סתם אמן מותר. והרמ"א הוסיף שדוקא אם אומר
יהיו לרצון בסמוך לברכה אחרונה של עמידה, אבל אם אומר אלקי
נצור לפני כן מפסיק כמו בברכות ק"ש לקדיש וקדושה ולברכו אבל לא
לסתם אמן. ומסביר המשנ"ב שהיינו במי שאינו נוהג לומר אלקי נצור
בסיום תפילתו. אבל אם מוסיף בקביעות אלקי נצור אין להפסיק אלא
כבברכות ק"ש. וע"כ פסק במשנ"ב (ס"ק א, באור הלכה ד"ה
ולקדיש) שבמדינותינו שנוהגים לומר אלקי נצור אין לענות סתם אמן עד
לסיום התחנונים בסיום התפילה.