התשובה
נראה לי שעדיף שיצטרף אליהם ואח"כ יחזור לאשרי.כי אמירת עלינו עם הצבור משמעותה אמונה משותפת ביחוד ה'.
נראה שאין הבדל ובכל מקרה עדיף שיפסיק ויאמר אשרי.
אם כורע עימם צריך לעשות זאת במקום שמותר לכרוע, ולא במקום שאסור לו לכרוע. יכול לכרוע תמיד.
לכבוד הרב,
אם אדם נמצא ב"אשרי"והציבור ב"עלינו" (סיים שמונה עשרה מאוחר) האם צריך להצטרף אליהם? האם יש הבדל אם התחיל אשרי או לא? אם לא - האם צריך לכרוע? (לא לפרוש מהציבור)
מי שמתפלל שמונה עשרה והציבור הגיעו ל"מודים" - ראיתי באיזה מקום שתלוי אם הוא באמצע ברכה או בתחילה/סוף, אם יכרע עמם או לא.
אם זה מפריע לריכוז שלי (האבחנה) האם אני יכול לכרוע תמיד?
האם יש דעות שלא יכרע?
נראה לי שעדיף שיצטרף אליהם ואח"כ יחזור לאשרי.כי אמירת עלינו עם הצבור משמעותה אמונה משותפת ביחוד ה'.
נראה שאין הבדל ובכל מקרה עדיף שיפסיק ויאמר אשרי.
אם כורע עימם צריך לעשות זאת במקום שמותר לכרוע, ולא במקום שאסור לו לכרוע. יכול לכרוע תמיד.