התשובה
א. אם הולכים לחדר אחר זהו הפסק וצריך ברכת המזון על לשעבר
והמוציא על ההמשך. אם הסלון באותו חדר בו אוכלים אי"צ לברך.
ב. אין לחבר בין מקומות ע"י אכילת פיצוחים וכד'. אלא אכילה בכל
מקום צריכה ברכת המזון ובמקום החדש המוציא.
האם הרב יוכל לומר מהם העקרונות לפיהם ניתן להחליט אם הפסקה
בסעודה גורמת לה להחשב כשתי סעודות, הנושא מופיע במשנה
ברורה אך התקשיתי להבין את הסעיף. לדוגמא:
אם נוטלים ידיים ואוכלים בפינת אוכל חלה, ולאחר מכן הולכים
לסלון לשיחה ולקריאה ואח"כ חוזרים לשולחן לאכילת מנה עיקרית,
האם זוהי סעודה אחת, האם ניתן לחבר את הסעודות ע"י אכילת
פרי או פיצוחים כדי שלא יעברו 72 דקות ללא אכילה, האם הדבר
ראוי לכתחילה או שעדיף לברך ברכת המזון לפני ההפסקה?
אשמח אם הרב יוכל להגדיר נושא סבוך זה.
א. אם הולכים לחדר אחר זהו הפסק וצריך ברכת המזון על לשעבר
והמוציא על ההמשך. אם הסלון באותו חדר בו אוכלים אי"צ לברך.
ב. אין לחבר בין מקומות ע"י אכילת פיצוחים וכד'. אלא אכילה בכל
מקום צריכה ברכת המזון ובמקום החדש המוציא.