התשובה
מחלוקת על רב היא מצד כבודו עי' שו"ע יו"ד סי' רמב סעי' ב ו-ג.
ולכן יש לחלק בין דרשות ומוסר שיש להן השלכה למעשה, לדרשות שהן
ללא השלכה למעשה אלא מחלוקת בדרשות הפסוקים. כגון במגילה
מדף יא ואילך או בתחילת מדרש רבה למגילת אסתר כתוב על רב
פלוני שפתח לה פתחא להאי פרשה מפסוק זה ותלמידו למדה מפסוק
אחר, אין כאן מחלוקת למעשה אלא הדגשת צד מסויים במגילת אסתר.
אולם אם נוצרת מחלוקת למעשה כאן אסור לתלמיד להורות נגד רבו
אא"כ יש לו ראיות לשיטתו ואין להן תשובות מוכחות של רבו עי' בהגהת
הרמ"א שם בשם תרוה"ד.
באשר לשאלות השקפתיות מצינו שר' זירא חלק על רבו רב יהודה
בעניין העליה לארץ ועלה ארצה בניגוד לרבו