התשובה
האתר אינו מקום לתשובות ארוכות ואגע בכמה נקודות בדבריך.
א. מינוי ע"י נביא מחשיבו כמלך אפילו הוא רשע כמנשה. כך כותב
הר"ן בסנהדרין שאחאב וחבריו אע"פ שהרשיעו היו נחשבים כמלך.
ב. חכמי תורה אינם מופקדים על הכתרת מלך. אם כי אחריותם
להנהגת הציבור עפ"י התורה מחייבת את מעורבותם לפי הצורך, בהתאם
לרמתם התורנית יכולתם וכשרונותיהם.
ג. כראה נפלה טעות וצ"ל שבא"י גם התוס' מודים לרמב"ם ולרשב"ם
שהעם הוא מקור הסמכות.
ד. כתבו חכמי ישראל השונים שכאשר אין מלך חוזרות סמכויות ניהול
המדינה לעם, והוא בהחלטת רוב מחליט על שיטת הממשל ואח"כ על
השליט בפועל.
"קשר רשעים אינו מן המנין" אינו ענין לעצם הסמכויות של העם אא"כ
קם ציבור המכריז על כך שברצונו לאבד את את ישראל מן העולם
אז אנו נדרשים לברר האם הם מצטרפים ונמנים עם החלטת
הרוב לשיטת הממשל. ב"ה שלא הגענו לכך. אין זה אומר שאין
צדדים אסורים וחילול השם בהחלטות שונות של הממשל ואין להסכים
להן וראי להחליף את מקבלי ההחלטות השגויות בטובים מהם, אך אין
להגדיר באופן מוחלט את עצם שיטת הממשל שהיא "קשר רשעים"
כביכול.