התשובה
צדקת שבעיקרון איננו גוזרים גזרות מדעתנו בזמן הזה, ודי לנו במה
שחכמים אסרו. עם זאת במקום שהתקלה מצויה יש מקום להחמיר
(ודוגמא לכך המנהג שלא לנסוע באופניים בשבת בגלל חששות שונים
ועוד רבות כהנה).
נוסף לכך, הגר"מ פיינשטין פוסק שכל המכשירים האוומטיים אסורים
בשבת אל אא"כ נהגו כב רמקדמת דנא לסמוך על פעולם ע"י גוי
כגון כיבוי אור והסקת תנור מפני הקור ועוד. גם מי שחולק עליו מודה
שהתרת גורף לאוטומציה עלול להרוס חלילה את השבת כולה. אדם
אינו רואה נגעי עצמו ומתיר היתרים לעצמו, וע"כ בדבר שאינו נצרך
והוא ח"ו יבוא לתקן/להשתמש מן הראוי להחמיר. אף הפעלה ע"י שעון
שבת אינה פשוטה מבחינה הלכתית ויש בה סוג של גרמא שלעתים
אסורה מבחינה הלכתית (עי' או"ח סי' שלד סעי' כא-כד).