התשובה
השאלה שאתה שואל היא שאלה כללית האם צריך למעט באיסורים
בשגרה מבצעית שאין פיקו"נ או לאו. לענ"ד ראוי למעט באיסורים
אפילו הם רק איסורי דרבנן. ובמיוחד שהגבולות אינם ברורים ומעורב
בכך ציבור שאינו יודע כלל דיני שבת. ויש מי שיסבור שמותר להתיר אף
איסורי תורה וע"כ בנצרך לצורכי פיקו"נ וכוננות מיידית ניתן להקל,
אבל שיגרה אפילו מבצעית היא פתח גדול לעבור באיסורים בתואנות שונות.
ביחס לטלפון, קשר, אינטרקום וכד' לא כולם הם רק איסורי דרבנן
ובמקום שיש נורות להט וכד' אלה איסורי תורה. ואף בזה אם תינתן
הוראה כוללת היא תוכל לגרום לאיסורי תורה מפני שלא ישימו לב
להבדלים בין המכשירים וע"כ ראוי למעט ולא להתיר שום איסור אלא
מהטעמים שהזכרתי.