שאלה

השאלה:

ברצוני לשאול אותך שאלה שמציקה לי המון זמןוהשאלה היא כזאת:
איך יכול להיות שלא רואים את הציבור שלנו ("הציבור הדתי
הלאומי"), בארועים הקשורים למורשת יהדות ישראל כמו ל"ג בעומר
במירון וכדו'. הייתי מצפה דווקא שהציבור שלנו יראה את עצמו יותר
במקומות כאלו, אחרי הכל זה חלק מהאמונה שלנו, "אמונת
חכמים"?
חוץ מזה אני רוצה לשאול אותך מה דעתך בנושא האם מותר ללמוד
ספרי חסידות כמו ליקוטי מוהר"ן בשילוב עם ספרי מוסר והשקפה כמו
הרב אבינר וכמו כן בשילוב כמובן עם לימוד גמרא והלכה?
אשמח לקבל תשובה.

 

 

 

התשובה

הרב יעקב אריאל |

איני מסכים עמך שאין רואים את הציבור הדתי לאומי בארועים הקשורים
למורשת ישראל. שביעית אינה מורשת ישראל? לימוד תורה אינו מורשת
ישראל? היכן בארצנו יש לכל קהילה בת שלשים, ארבעים משפחות -
רב המורה דרך לקהילתו? מדוע רק עליה למירון היא בגדר "אמונת
חכמים", ושמיעה בקול רב ופוסק אינה אמונת חכמים?! הילולא אינה
מצוה בתורה ולא מדרבנן, ואמנם מצאנו השתטחות על קברי אבות
ות"ח אחרים, אבל צריך לדעת את מקומה בכלל אמונת ישראל. מה
גם שעל קבר יוסף, יב"נ, מערת המכפלה בחברון ורחל אמנו בבית
לחם רב מאד חלקם של ה"ציבור שלנו", ואילולא הם היו מוסרים
נפשם על הימצאותנו במקומות אלו, ספק אם אף אחרים היו יכולים
לגשת ולהשתטח על קברי אבות.
מותר ללמוד ספרי חסידות ומוסר כאשר עיקר החשיבות היא ההשפעה של
הלימוד על הלומד בצורה בונה ומכוונת תוך הדרכה נכונה מבר סמכא.
וזו צריכה להיות הבדיקה אלו ספרים ללמוד באיזו דרך וממי.

 

 

 

toraland whatsapp