התשובה
איני מסכים כמעט לכל דבריך. עיין אבני נזר יו"ד סי שיב שמלך ישראל יכול להקבע רק ברצון העם.
תפקיד הנביא להמליץ על האדם המתאים ומסתמא העם יקבל את המלצת הנביא אך לא בשמים היא והעם הוא הממליך. המלך עצמו מכיון שקיבל מנדט מהעם, הוא סמכות עליונה ותפקידו אינו רק 'למרכז את הכוחות השלטוניים וכו' ', כדבריך, אלא הוא המנהיג של העם והנהגה נכונה כוללת כמובן גם הוצאה לפועל של רצון התורה.
ומשום כך עליו להיוועץ באורים ותומים או בנביא וכן בסנהדרין בשאלות מסוימות כגון מלחמת רשות. וע"כ דוד המלך על כל צעד שאל בנביא כדי להוציא לפועל את חיי
השעה עפ"י התורה חיי עולם.
כמו"כ יש למלך סמכויות שיפוט נרחבות יותר מאשר לסנהדרין.
בזמן שאין מלך חוזרת הסמכות לעם! וע"כ אם העם החליט ששיטת הממשל המתאימה לו כרגע היא דמוקרטיה, יש לדמוקרטיה חלק מסמכויות המלכות, ובאשר להגדרת מי הם הבוחרים ומי הנבחרים עסקו בכך אחרוני דורנו ועי' בספריהם (עמוד הימיני, שו"ת ציץ אליעזר) ועוד.