התשובה
א. נראה שאסור אפילו לטעום מתבשילי נכרים מפני שחצי שיעור אסור
אף בדרבנן (הר צבי יו"ד סי' צז בהתבסס על הריב"ש סי' קפז ועל
הרדב"ז סי' עח). טעימה רק בקצה הלשון מבלי לבלוע קלה יותר
אולם צ"ע אם היא מותרת במקרה זה.
ב. איני מכיר תחום זה היטב. ונראה לי שאם הקביעות שלה על מצב
בריאותו של האדם נובעות רק מההסתכלות שלה על האדם ללא כל
הוספות, הרי זה דומה לצילום ושיקוף הגוף שמותר, אבל אם ישנן
אמירות או מעשי תפלות אחרים הדבר אסור וגובל בע"ז.