התשובה
מלכתחילה ראוי לקרוא בטעמים, אך אין צורך במנגינה אלא בפיסוק הנכון שזהו עיקר מטרת הטעמים
האם ישנה חובה לקרוא את ה"שנים מקרא" בטעמי המקרא? (כל אחד לפי טעמי עדתו)
מצד אחד, לא ראיתי דין זה מוזכר במפורש בשולחן ערוך ובמשנה ברורה וכן לא בפסקי תשובות, ילקוט יוסף או פניני הלכה. מצד שני, ראיתי שכף החיים כותב שיש להקפיד על כך, וכן הדבר לכאורה רמוז בדברי המשנה ברורה על כך שמי שבקיא בניקוד וטעמים יקרא מתוך ספר תורה..
במידה והדבר אכן חובה, האם למי שאין זמנו בידו וקריאה בטעמים מאריכה בצורה ניכרת את זמן קריאת השמו"ת, יכול להקל בכך ולקרוא בלא טעמים?
תודה רבה!
מלכתחילה ראוי לקרוא בטעמים, אך אין צורך במנגינה אלא בפיסוק הנכון שזהו עיקר מטרת הטעמים