התשובה
א. לגבי בשולי נכרים, החובה על ישראל להדליק את האש עליה מבשלים או לפחות להגיס בסיר (לאשכנזים המקילים). במקרה וזה לא ניתן מן הראוי ששכן וכד' ידליק עבור החולה מישראל.
ב. ודאי עדיף שהחולה יהיה נוכח במקום ועם זאת דלת או חלון מספיקים מצד ההלכה. או לבוא כמה מבקרים.
ג. ראשית מן הראוי שהמטפל ידע בערך אלו מטלות יוטלו עליו בשבת. מכיון שמדובר בחולה במקום של צורך הכרחי (לאו דווקא פיקוח נפש ) מותר לומר לגוי שיעשה מה שנחוץ לצורך החולה. יש להעדיף מלאכה דרבנן על פני מלאכה דאורייתא.