התשובה
בירושלמי משמע שסמכות ביה"ד היא אף בדברי אגדה. מרחב ההחלטה
באגדה, מוסר וכד' היא ודאי יותר גדולה וצריך לברר היטב היכן
הגבולות. עכ"פ שנראה שאם שפינוזה היה חי בזמן בי"ד הגדול היה
נחשב לזקן ממרא.
לכבוד הרב,
האם הסמכות העליונה של הבית דין הגדול שאסור לחלוק עליהם זה
רק בפסיקת הלכה או גם באגדה,מחשבה ומוסר?
היינו אם לדעת רוב חכמי הבית דין הגדול הלכה כמו הדרכתו
המוסרית של המסילת ישרים לדוגמה, האם מותר לחכם אחר
להורות הדרכות כמו ספר חובת הלבבות?
וכן לעניין דרשות שאינן נוגעות למעשה והדרכות בעינייני אמונה.
בירושלמי משמע שסמכות ביה"ד היא אף בדברי אגדה. מרחב ההחלטה
באגדה, מוסר וכד' היא ודאי יותר גדולה וצריך לברר היטב היכן
הגבולות. עכ"פ שנראה שאם שפינוזה היה חי בזמן בי"ד הגדול היה
נחשב לזקן ממרא.