התשובה
שלום וברכת ד´
לדעתי אין כתב פסול ואין לפסול כל מנהג בעם ישראל. אפשר לומר שאדם מסויים רוצה לנהוג כמנהג מסויים, אולם אין זה אומר שהכתב השני הוא פסול. ברור שמי שמניח תפילין כתב האר"י יוצאים בו ידי חובה, כשם שאשכנזי יוצא ידי חובה בכתב ספרדי, וכן להיפך, וכן לגבי תימנים וכל שאר המנהגים.
באופן עקרוני אם מנהג אבותיך הוא נוסח אחד אין לשנות, אלא א"כ זה דבר מאד חשוב, או שכבר התרגלו לנוסח אחר, אבל לכתחילה אין לשנות.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון