כשרות ממש חשוב..

השאלה: שלום לכבוד הרב.
יש לי מס´ שאלות. בנוגע לתולעים אמרו לי שחייב לקנות חסה של קטיף מכיוון שאם באמת רוצים לשטוף טוב את החסה יש לעשות זאת כל עלה לפחות חצי שעה כי יש הרבה תולעים שלא רואים אותם וכד´.. כך שזה די בלתי אפשרי לכן יש לקנות חסה של גוש קטיף. שאלתי האם זה נכון? ואם כן האם גם שאר הירקות צריכים להיות של הגוש? כלומר כרוב, פטרוזיליה ועוד עשבים למיניהם..
2. בתנור צריך להמתין 24 שעות עד לאפיית הדבר השני. אבל נאמר לי שכדאי לאפות דבר אחר נגיד אפיתי בשרי ואני רוצה לאפות חלבי אז צריך להמתין 24 שעות + לנקות את התנור כמו לפסח!! זה נכון? כי יש לנו תנור 1 בבית וניראה לי שלא ממש מכירים את ההלכה הזו..
3. בנוגע למיקרוגל אמרו לי שלכסות בשקית 1 זה לא מספיק אלא צריך 2. ? והאם לא מספיק לשים מעל זה צלחת? (אמרו לי שהאדים יוצאים מהצד?)
4.אנו מפעילים את הפלטה עם שעון שבת גם בבוקר האם לפני שהפלטה נדלקת אפשר לשים את כל הרדברים (באשר הם..)? (אנו אשכנזים אם זה קשור בהלכה.)
כתבתי הרבה אמרו לי.. כי אומרים לי כל מיני הלכות וגם הרב שלי להלכה.. אבל אני באמת רוצה לדעת מהי ההלכה.. כי יש דברים שהם חומרה ויש דברים שהם ההלכה.. ולכן גם קשה לי לדעת על פי מי ללכת.. 1 אומר שזו ההלכה, ו1 שזה חומרה מה לעשות?

התשובה

הרב יואל פרידמן | 2/7/2013 12:45:44 AM
בס"ד

א. לגבי אכילת ירקות עלים שנגועים כולם בחרקים, הדין הוא שצריך לבדוק באופן שאנו יודעים שהם נקיים. אין צורך אמנם לבדוק חצי שעה, אלא צריך לבדוק את כל העלים ולדעת שאכן זה נקי.

ב. בתנור אין צורך לנקות כמו לפסח אלא יש להתשמש בתבניות שונות, תבנית לחלבי ותבנית אחרת לבשרי, לחכות 24 שעות ודי בכך.

ג. לגבי מיקרוגל י שלכסות היטב עם צלחת וכדו´.

ד. לגבי פלטה אין לשים ישירות סיר על הפלטה בשבת בבוקר, ואין זה משנה אם הפלטה הייתה דלוקה כל הזמן או שהיא נלקה ע"י שעון שבת. אמנם יש הבדל בין דבר יבש לבין דבר לח. אם התבשיל הוא לח אסור בכל מקרה ואם הוא יבש, מותר להניח את הסיר על גבי צלחת הפוכה נמצאת על הפלטה או רשת של ברזל ששמהווים היכר שההנחה אינה ישירות על הפלטה.

בכל טוב ובברכה,

יואל פרידמן
toraland whatsapp