התשובה
השאלה היא מהו הבעלים במקום הנידון, הפועלים עשו סוכה מטעם בעל הבית או לא? כמו כן האם הערבי השותל עשה מדעת בעל הבית או לא?.
על כן אם הפועלים עשו סוכת הגפנים ברשות בעל הבית והערבי עשה בהעלמת עין של הפועלים, אין הפועלים יכולים להרשות לערבי לעשות ברשות בעה"ב כלל, אלא א"כ גם בעל הבית היה שותף בנתינת הרשות.
נראה שעליך לברר עוד פרטי המעשה והבעלויות, ואז אפשר לתת תשובה מדויקת יותר.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון