התשובה
לא ידוע לי שלינה בפועל קובעת לברכה. אם המקום ראוי ללינה ואוכלים בו בקביעות כל יום הוא בית דירה החייב לכו"ע.
- הש"ך בסי' רפט' ס"ק ד' הביא בשם הב"י והב"ח שלמטה מהשליש העליון המזוזה פסולה. לכן אין ברירה אלא לקובעה כדין בתחילת השליש העליון. כי החיוב חל על האחראים המבוגרים. את הילדים אפשר לחנך לנשק מזוזה מרחוק. (גם ס"ת לא חייבים לנשק מקרוב, וכך נוהגים הספרדים – לנשק מרחוק)
- רוב הפוסקים חולקים על ה'חמודי דניאל'. אך שמעתי סוברים שאם זו הכניסה לבית מן הראוי לקבוע מזוזה במבואה אע"פ שאין בה ד' על ד'. לענ"ד מי שעושה כן לא יברך.
- אם המטרה היא רק החזקת תקרה אין חיוב מזוזה. אך אם המזוזות רחבות מאוד עד שבפועל החדר מחולק ברובו יש לחייב במזוזה.
- הציור לא ברור. אם הדלת חלק מקיר המחסן הרי יש כאן מזוזות ומשקוף. ואם הדלת מחוץ לקיר המחסן, כגון חצר, אם אין משקוף אין זה שער כלל.