"הגדרה הלכתית של "תוך כדי דיבור

השאלה:

שאלת הבהרה בגדר "תוך כדי דיבור": הרב ענה בעבר שאם עבר זמן של "תוך כדי דיבור" לא ניתן וממילא אין חיוב לתקן ברכה לבטלה או הוצאת שם שמיים לבטלה- על ידי השלמה לפסוק מלא או אפילו באמירת "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד". השאלה האם צריך גם היסח הדעת בנוסף או שזה חלק מעצם הגדר של "תוך כדי דיבור"?

האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בדין זה או בגדר זה?

התשובה

הרב יעקב אריאל |

אין קשר בין היסח הדעת לתוך כדי דיבור, בין אם המדובר בשלש מילים או ארבע לאחר שעבר הזמן הזה אינו יכול לתקן לפי כל העדות.

toraland whatsapp