התשובה
אם דעתו התקבלה אתה רשאי לפסוק כמותו,ואם בסוגיא מסוימת לא
פסקו כמותו אתה צריך לפסוק כרוב הפוסקים.
ערוה"ש מביא בדרך כלל את המנהג למעשה
אם כיבשעת הדחק גדולה פוסק גדול סומך על דעות יחידאיות
אולם כתלמיד זה לא ראוי שאתה תפסוק כנגד גדולי הפוסקים.
אני ב"ה לומד הלכה לרבנות. ברצוני לשאול האם כרב אני יכול
לפסוק כש"ך בסוגיות מסוימות, אע"פ שיש שלא סמכו עליו, למשל
בסוגית "טעם כעיקר" לגבי טעימת קפילא שהש"ך כותב שלא בצכו
על זה כי הוא גוי, אבל על טעימת יהודי אפשר לסמוך לכתחילה.
או לגבי דין "פולטת ש"ז" שכתב שלא גזרו לא פלוג לא שמשה אטו
שמשה לגבי כתמים. אלו רק דוגמאות, השאלה היא האם אני יכול
החליט שאני סומך על הש"ך, כי סברתו נראת לי. תודה רבה
אם דעתו התקבלה אתה רשאי לפסוק כמותו,ואם בסוגיא מסוימת לא
פסקו כמותו אתה צריך לפסוק כרוב הפוסקים.
ערוה"ש מביא בדרך כלל את המנהג למעשה
אם כיבשעת הדחק גדולה פוסק גדול סומך על דעות יחידאיות
אולם כתלמיד זה לא ראוי שאתה תפסוק כנגד גדולי הפוסקים.