התשובה
אענה על השאלה בצורה עקרונית.
כתבו האחרונים שממעטים בברכות אלו (רמ"א רכג, א; מג"א רכג, ג; פמ"ג שם).
לגבי ברכת הטוב והמטיב, כתב החיי אדם (כלל סב) שאין לברכה על עניין משמח אלא דוקא על טובה (כנראה מוחשית) שזכה בה הוא ועוד אנשים. והרב קוק זצ"ל (אורח משפט, או"ח סי' מז) הוסיף שהטוב והמטיב מברכים רק על הנאה גופנית ולא על הנאה רוחנית. וע"כ אין לברך במקרה כזה הטוב והמטיב.
לגבי ברכת שהחיינו, מצינו האחרונים (מחזיק ברכה רכג, ח) שכתבו שמי שנבחר למשרת רב ואב בי"ד צריך לברך שהחיינו, אולם רק הוא ולא אחרים. ואף מי שנהג כן עשה זאת בצירוף, ע"י קניית בגד חדש ולבישתו. וע"כ נראה שאף המתמנה עצמו אין לו לברך. ובפרט לגבי תפקיד שיש בו עבדות לציבור ופחות שררה (עי' הוריות י ע"ב). וא"כ אין בו הנאה. ועי' בסי' רכה ס"ט שעל צרה הבאה לאחר צריך לברך 'ברוך דיין האמת', וע"כ במקרה זה אין נראה לי שצריך לברך.