התשובה
המדובר בתלישת עשבים הוא להימנע מכך כדי שאנשים יתעצבו על שהוא שומם וישובו ויבנו וישתמשו בהם, אם אין אפשרות לחזור ולהשתמש בו ומנקים את המקום ומציגים אותו לציבור זהו כבודו, ואין בתלישת עשבים צד של עבירה.
שלום כבוד הרב!
הרמב"ם בהלכות תפילה אומר: "בתי כנסיות ובתי מדרשות שחרבו, בקדושתן הן עומדין: שנאמר "והשימותי את מקדשיכם" (ויקרא כו,לא) -- אף על פי שהן שוממין, בקדושתן הן עומדין. וכשם שנוהגין בהן ביישובן, כך נוהגין בהן בחורבנן--חוץ מכיבוד וריבוץ, שאין מכבדין אותם ואין מרבצין אותן. עלו בהם עשבים, לא יתלוש; ואם תלשו אותן, מניחין אותן במקומן, כדי שיראו אותם העם, ותיעור רוחם וישתדלו לבנותן."
האם בבית הכנסת העתיק במירון (המיוחס לתקופת חורבן בית שני) ישנו אותו הטעם עדיין, או שהטעם בטל ומכיוון שלא סביר שיבנוהו מחדש מותר לתלוש את העשבים ואף ללקט אותם?.
המדובר בתלישת עשבים הוא להימנע מכך כדי שאנשים יתעצבו על שהוא שומם וישובו ויבנו וישתמשו בהם, אם אין אפשרות לחזור ולהשתמש בו ומנקים את המקום ומציגים אותו לציבור זהו כבודו, ואין בתלישת עשבים צד של עבירה.