התשובה
יש לך טעות לוגית
יצאת מנקודת הנחה שלעולם מורכב חייב להיות מרכיב שהוא עצמו
אינו מורכב כי אם הוא מורכב היה מישהו צריך להרכיב אותו. ע"כ
אתה צריך להגיע למסקנה המחייבת שיש ישות לא מורכבת אלא
מופשטת מכל משהו חומרי אין סופית בזמן ובמקום שלא נוצרה מעולם
ורק היא יכולה להיות המקור של כל המציאות המורכבת שלנו.
ישות כזו לא נתפסת בחושים ולא ניתנת להשגה אנושית
לעומת זאת אתה שוקל את השאלות בתפיסות אנושיות וחושב שבכך
הקפת את המציאות. והרי מדענים בכירים יודעים שהידע שלנו מוגבל
וחלקי וזה בתוך עולמנו ומה נאמר על המהות היוצרת את עולמנו
ונותנת לו את כל היכולות למודעות. על כרחך שכל השאלות שהינך
מציב כלפי רבש"ע הן מתוך עולם מושגים קטן מוגבל ונברא שבן רגע
היה ובן רגע אבד. דוגמא מתוך עולמנו למוגבלות שלנו כותב הרמב"ם
שעיוור מלידה אינו משיג מה הם צבעים, הוא יכול ללמוד על אורך גל
וכד' אבל בצורה רגשית והרגשתית הוא לא ישיג זאת. כך ויותר מכך
איננו משיגים כלל בבוראנו וע"כ נצטמצם בשאלות אשר שייכות לנו ולא
נשאל ונחקור מעבר לנו.