התשובה
שאלותיך נכבדות אבל לא ניתן במסגרת האתר לצמצם זאת כתבתי על כך בספר נזיר אחיו
כבר זמן מה שאני לומד בספריו של הרב הנזיר, וגם אחרי נסיונות מרובים לא הצלחתי להבין את כוונתו בעניין ה"הגיון השמעי".
הבנתי שמקור החכמה העברית הוא בנבואה, ואח"כ ברוח הקודש, חכמה שמופיעה בתנ"ך ובספרים החיצונים בן סירא וחכמת שלמה.
אח"כ במשך הדורות, הכלים, או דרך ההתחכמות היא חיצונית, יוונית, ספרדית וכו אבל התוכן הוא אותו תוכן שמעי.
שאלותי הן,
א. מהו באמת אותו הגיון השמעי (במילים למתבונן לא פילוסוף), ובמה הוא מנוגד כ"כ לחכמה הגויית ה"לוגוס"? במה יתבטא ההבדל ביניהם?
ב. מהי דרך לימוד חכמה זו? האם כשאר לימוד החכמות, ע"י הוכחות והקשים, אלא בתוכן אחר - נבואי "שמעי", או שמא הכל שונה?
ג. הרב הנזיר בפרושו לפתיחה לרס"ג: (על הכפירה בדורנו, אשר באה בעיקר מהבדל אופני המחשבה של עמ"י ליוונים) "לא תשובות פרטיות לשאלות, ולא תקונים פרטיים להסרת הסיבות, לא מחשבות פרטיות צריך להעלות, להוכיח, אלא ראש חדש לבני הדור צריך לשים. וכו וזה ע"י גילוי ההגיון העברי המקורי, הנבואי, ע"י תחיה רוחנית, מקורית, ממקור רוח ההגיון הנבואי"
האם באמת בדורנו יש התעוררות לעניין הזה? אם לא, האם יש לפעול בכיוון? איך?
אנא יואיל נא הרב בטובו להרחיב בתשובתו כמה שיוכל, כבר שאלתי מתלמידי הרב הנזיר, ולא הספיק לנפש רעבה, וזהו דבר עיקרי השוזר את כל משנת הרב הנזיר, כפי שהרב בודאי יודע.
ח. נ. מן הישיבה אשר רוח הרב הנזיר זצ"ל עוד חופפת עליה.
שאלותיך נכבדות אבל לא ניתן במסגרת האתר לצמצם זאת כתבתי על כך בספר נזיר אחיו