התשובה
לעצם הנחת השאלה, המונח "חייב להתארח" אינו מובן. החכם
שעיניו בראשו אינו מביא עצמו למצב שהוא "חיב להתארח". הרבה
דרכים חכמות ישנן כיצד לא להיקלע למצב מביך. ומי שכבר נקלע
אין מנוס מלהימנע מלאכול דבר אסור.
ולגופו של עניין אם אין ידוע, לא ניתן לאכול אלא מאכלים חיים (לא
מבושלים) וקרים כל אכילה אחרת מכניסה לספק עבירה דאורייתא של
טרף ובשר וחלב ויי"נ. ואולי ניתן להקל בלחם (פת נכרי) ומוצרי חלב
המשווקים לציבור כגון גבינות וחמאה עפ"י היתרו של האג"מ. אולם גם
אותם אין לאכול לאחר בישול או חמים, ובאשר לפגיעה במשפחה אין
עצה ואין תבונה וכ"מ שיש חילול ה' אי אפשר להקל. וניתן להסביר
בעדינות ששליח מא"י אוכל מאכלי עם ישראל היינו מאכלים כשרים.
דרך אחרת להתחמק היא תרוצים של דיאטה, צמחונות וכדו' אולם
אמירת האמת קודמת