התשובה
מצד הדין אינו חייב לפי הערך האישי. כי איך ניתן לאמוד ערך אישי? ישנה גם דעה שהמזיק חפץ שאין לו ערך מסחרי פטור. עי' תחומין כרך ח עמ' 170.
עם זאת נלענ"ד שמן הראוי לפצות את הניזק ביותר מערך החפץ
למיטב ידיעתי אדם שגזל חפץ השווה לבעליו יותר מהרגיל למשל תכשיט שירש מאבותיו וכדו. כשאינו מחזיר את החפץ עצמו כגון שאיבדו וכדו משלם את שוויו לפי ערכו בשוק ולא לפי השווי לאותו אדם. לא מצאתי מקור לכך.
האם אני צודק ומה המקור?
מצד הדין אינו חייב לפי הערך האישי. כי איך ניתן לאמוד ערך אישי? ישנה גם דעה שהמזיק חפץ שאין לו ערך מסחרי פטור. עי' תחומין כרך ח עמ' 170.
עם זאת נלענ"ד שמן הראוי לפצות את הניזק ביותר מערך החפץ