התשובה
רבית היא שממונו של המלווה 'מתרבה' ביד הלווה לדוגמא: הוא מקבל שקל ולאחר זמן מחזיר שקל ורבע. לכן בשכירות או במכירה שאינן הלואות רבית אינה מן התורה אלא מדרבנן.
במכירה כשהתשלום הוא מאוחר הכסף שביד הקונה הוא כעין הלואה והמוכר כבי' אומר לקונה את כסף הקניה אני מלוה לך על מנת שתשלם לי יותר. מחיר המוצר לא עלה בינתיים אלא הממון שביד הקונה נותן רבית למוכר.
אבל תשלום מוקדם הוא הנחה שהמוכר מוכר את המקח בפחות משוויו כדי שיקבל את הממון מוקדם יותר. מה גם שצוהר כבר שכרו את האולם והוא ברשותם למועד נקבע והם מוכרים לאחר את זכות השמוש באולם שכבר ברשותם ועל כן אין בכך רבית.