התשובה
1. ודאי שהכלל שלא לסמוך על מראה עיניים אלא להבין את דקדוקי
המעשים ואת הצדדים הסמויים וכד' הם בהחלט שייכים לכל תחומי
הפסיקה. וככלל ישנה הפסיקה הכללית וישנו הבירור הפרטי למצב
המסופק העומד לפני הפוסק. לדוגמא בקידוש של יום השני של ר"ה אנו
לוקחים בגד או פרי חדש ומברכים שהחיינו אף עליו כדי לצאת ידי
הספק אם היום מצריך ברכת שהחיינו מיוחדת. וכך מוצאים בכל
התשובות שישנו הצד העקרוני ולעומתו הצד המעשי וההתחשבות בכל
פרטי ההלכות וצדדי המעשה.
2. לא הבהרת מה כוונתך במלים כללי פסיקה וחלקם ודאי שייכים
לכל צדדי הפסיקה.