התשובה
בס"ד
שלום וברכה
תפיסת החשמל וידיעת פעולתו השתנתה הרבה מאז שנכתב הספר הנ"ל. חשמל לעולם איננו שייך בהעברה מאחד לשני, כל פתיחת חשמל (נורה, תנור וכו') זה יצירה חדשה של אש, אין החשמל עובר בחוטים כממשות, אלא זה פעולה של זרם חילופי הנוצר ממהירות המהפך, וכאשר אדם פותח זרם הוא מוליד וממציא דבר חדש בחוטים אלו. על כן החשמל ביו"ט הוא איסור של מוליד ולא שייך לדון (לפי הידע שקיים היום במושגי החשמל) על הבערה מאש לאש. ועיין בשלחן שלמה (אויערבאך, הל' יום טוב, סי' ט) שהאריך בכך והסביר מדוע החשמל אסור ביו"ט.
שבוע טוב
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ