שאלה בנוגע לקשר..

השאלה: לכבוד הרב שלום,
לפני כשבוע נפרדתי ממישהו שאיתו יצאתי שנה וכמה חודשים.. מאוד אהבתי אותו אך היה לנו בעיות רבות בקשר, היו לו התקפי זעם והרבה פעמים הוא היה צועק ומקלל ,מדבר אליי לא יפה אך בגלל שאני אוהבת אותו סבלתי והמשכתי.
לא מזמן נפרדנו בגלל ריב שהיה לנו ובעקבות כך אני עוברת משבר מתגעגעת אליו וקשה לי בלעדיו. אני עצמי מתקרבת לדת משתדלת לקחת על עצמי דברים, אבל הוא בעקבות משבר שהוא עובר מתרחק מהדת לא שומר שבת וכו´.. דבר שמפריע לי מאוד.
אני לא יודעת האם לנסות לחזור אליו, אולי בכל זאת הוא הזיווג שלי? בכל זאת היינו הרבה זמן ביחד וחבל סתם להרוס תקופה כזאת אולי אפשר לנסות לתקן? אני ממש אובדת עצות, כי אני רואה את החיים שלי בעזרת ה´ בכך שאני אגדל את הילדים שלי לשמור שבת, לדעת מה זה תורה ואני ארצה שבעלי גם יהיה כך ילך ביום שישי לבית כנסת בעזרת ה´. אני ממש מבולבלת אם תוכל לעזור לי אשמח מאוד כבוד הרב.

התשובה

הרב יהודה הלוי עמיחי | 2/4/2013 2:09:09 PM
בס"ד

שלום וברכת ד´

אם היו לכם משברים ומריבות לא כדאי לחזק את הקשר, שהרי היום זה ריב קטן ולמחרת אחרי הנשואין המריבות גדלות, והפתרון קשה יותר. על כן לא נראה לי שאת יכולה לחיות עם אדם שלא מדבר אליך יפה או מקלל, זה לא ראוי בבית יהודי שיהיו בו תופעות אלו. על כן עוד לפני שאלת שמירת הדת, אלא עצם הקשר נראה לי בעייתי, ועדיף שזה נגמר. לפי דבריך את בעלת ראיה רחבה יותר, ויש לך יכולות להגיע גבוה יותר.

בהצלחה.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון
toraland whatsapp