טבילה במקווה חשש שיתגלה- דחוף דחוף

השאלה: שלום לרב,

קודם אבקש כי שאלתי לא תפורסם מפאת הבושה.

ש ואני פונה לבקש את עצת הרב, הדבר דחוף כי אינני יודעת מה לעשות.אני נשואה כמעט 3.5 שנים ויש לי שני בנים קטנים (בן שנתיים וארבע חודשים ובן שנה וחודש) ויוצא לי כמעט באופן קבוע לטבול בערב שבת וזה מאוד מקשה עלי ואני אסביר: אני גרה בהרחבה לישוב שהוא מנותק מהישוב , כלומר כשרוצים ללכת לבית הכנסת בעלי בד"כ נוסע ברכב לפני כניסת שבת וחוזר ברגל. וגיסתי(אחות בעלי) גרה ממש מולי, אנחנו בקשר מצוין ואוכלים יחד ארוחות שבת.
וכאן נכנס גם הקושי:
בד"כ לפני כניסת שבת בעלי לוקח את גיסו ואת כל המשפחה (לא תמיד, לפעמים גיסתי נשארת) לבית הכנסת לישוב והם חוזרים ברגל, אני לא הולכת כי יש לי ילדים קטנים שישנים ב- 19:30 ואני לא יודעת מה לעשות אתם בערב שבת, אני יודעת שהבעל רשאי להישאר אתם בבית ולא ללכת לביה"כנ ולו בשביל שרעייתו תוכל ללכת לטבול, אבל יש כאן את עניין המשפחה שכן גיסו לידינו ואני מרגישה שאני צריכה לחפש תחבולות על מנת שלא יתגלה הדבר מפני אחותו. (חשוב לי לציין כי אחותו פתוחה בעניין ואין לה בעיה כלל לומר את מועד הטבילה שלה ואני ממש מתביישת ורוצה לקבור את עצמי מתחת לאדמה שמא הדבר יתגלה ויש חשש שזה יתגלה הפעם.

קרה לנו גם בפעמיים הקודמות בערב שבת:
פעם אחת אחותו לא הייתה בבית אז הלכנו כולנו לבית הכנסת כביכול אך בפועל בעלי חיכה לי עם הילדים בפינה חשוכה עם הילדים וחיכה לי ואז חזרנו הביתה (הדרך חזרה מאוד חשוכה, אין תאורה כלל, ואין מצב שבעלי יסכים שאלך לבד, מה גם שאני פוחדת)
ופעם נוספת שפשוט אמרתי לבעלי שאני מוצאת לנו צימר ותיאמתי את המקווה (בפעם הקודמת) ועכשיו שוב בערב שבת.
אני לא רוצה לדחות את המקווה כי בעלי לא מסכים ואני ממש מבינה אותו, הוא עובד קשה ולפעמים לא נמצא מספר ימים וכל דבר מיותר.

בעלי מרגיש מתוסכל מהמצב, אין לו כוח לחשוב על תחבולות מבחינתו אני צריכה להיות יותר פתוחה בעניין ולספר לגיסתי, אחותו והיא כמובן בשמחה תבין ותשמור על הילדים, אבל אני לא מסוגלת!!!

אני ממש מתביישת שאני מגלה את מועד הטבילה שלהן כי זה ברור ואני לא רוצה שאף אד ידע את המועד שלי, מה ההלכה אומרת בעניין. במקרה הזה יש מצב שידעו? מה אני צריכה לעשות? איך אני מסבירה לבעלי את הבושה שיש לי מזה וחלילה לא פוגעת בו או לא גורמת לו צער לקבל החלטה משהו שהוא לא מוכן אליו?

מועד הטבילה אמור להיות ערב שבת, בע"ה אולי תהיה לי הכוונה...אני יודעת שזה עיתוי מאוחר אבל אולי משהו יראה את המיל הזה ויוכל לעזור לי.
אגב חשוב לי לציין שאף פעם לא מנענו הריון בשום דרך וההפך אני מעוניינים בהריון.

בברכה
אני

התשובה

הרב יהודה הלוי עמיחי | 2/4/2013 12:42:22 PM
בס"ד


שלום וברכת ד´


שאלתך מורכבת מהלכה והרגשה, ואמנם הגמרא אומרת שמקום שמרגישים ויודעים את ליל הטבילה של הנשים האחרות הרי זה בכלל "שוכב עם כל בהמה" ומובא ברמ"א סי´ קצח סעי´ מח. ועל כן היו דוחים טבילות אם הדבר היה מורגש לאנשי החצר והעדיפו לטבול למחרת ביום השמיני ובלבד שהדבר לא יתפרסם. אולם כל זה באופן צבורי וכללי, אבל באופן פרטי יש שיודעים ליל טבילה, כגון: הבלנית, רב או רופא אם באים אליו בשאלות, במקרה כזה של יחידים לא נאסר הדבר, דהיינו יש להצניע את הדבר מרבים אבל לגבי פרטים לא הקפידו בכך. ועל כן אם יש אשה שיכולה לשמור סוד ולא לפרסם לא גריעא מהבלנית. מכאן שאם יש אשה אחרת בשכונה החדשה שלכם את יכולה להגיד לה שאת צריכה לפגוש משהו בבית הכנסת (ומותר לשנות בכך, ולא לומר את האמת)ויתכן שהיא תחשוד בכך אבל אין בכך פרסום והודעה ברבים. על כן אם לא נוח לך עם גסתך כדאי אולי לבקש מאשה אחרת בשכונה (צריך להמציא סיפור טוב).
אשריך שאת צנועה במעשיך ויהי רצון שיהיו בניכם ובנותיכם וכל צאצאיכם זרע ברך ד´.

חנוכה של אורה ותורה

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון
toraland whatsapp