שאלה דחופה בנושא שידוך

השאלה: כבוד הרב שלום
שאלתי דחופה ומטרידה במיוחד.
הנני בעלת תשובה (כ 3 שנים) בת 35. בעברי הרחוק יצאתי עם גוי.
אחרי התשובה נודע לי שזה אומר שלא ניתן להתחתן עם כהן. לפני כשבוע הייתי בישיבה מפורסמת בי-ם. באתי במיוחד לשאול עצה כיצד להטהר מהעניין (בלי שום קשר לנישואים עם כהן, על זה וויתרתי בליבי). באותו זמן ניגש אלי מישהו והציע לי הצעה לשידוך עם כהן. לקחתי את המספר וכמובן לא תכננתי להתקשר. לאחר מכן כאשר דיברתי עם ראש הישיבה בענין התיקון ציינתי גם שקיבלתי הצעת שידוך מכהן בישיבה שלו והאם אפשרי עבורי להכיר אותו (לאור המידע שהיו לי יחסים עם גוי). תשובתו הראשונה הייתה "לא" אך לאחר מחשבה, הוא אמר שאפשר להתיר ושאני יכולה לצאת ולהכיר את הכהן שהוצע לי בישיבתו. מאוד שמחתי על הבשורה והתקשרתי אליו. נפגשנו פעמיים ודיברנו רבות בטלפון והיה חיבור ממש טוב ושנינו התחלנו לחשוב על עתיד משותף. למרות לזאת הרגשתי לא טוב עם הסתרת המידע ממנו ושוב ניגשתי לרב. הרב שוב אמר שאין בעיה ושהוא אחראי לענין, ואמר שיהיו לי חיים מאושרים איתו ושהוא ידבר גם עם עוד רב/דיין. שמחתי על התרת הספק.
למחרת בבוקר קיבלתי טלפון מהרב - ששינה את כל התמונה - הרב אמר שלא ניתן להתיר שידוך כזה ואחל לי זיווג הגון אחר. אין צורך לתאר עת הצער שחשתי. הרב גם דיבר עם הבחור ועדכן אותו. לאחר שדיברתי עם הבחור וסיפרתי לו את כל הסיפור בגלוי הבנתי שהוא אינו מעוניין לוותר עלי ומאוד רוצה למצוא פתח או היתר בענין הזה כדי שנוכל להקים בית יהודי.
בינתיים לא מצאנו היתר כזה (אנחנו ספרדים וחיפשנו התר אצל ספרדים)
ברצוני לציין ששנינו בצער רב מהעניין, ולשאול אם יש בכל זאת פתח או עניין לתת התר לכך.
שנינו בגיל לא צעיר - אני 35 והוא 42 רווקים ללא ילדים.
שנינו מאוד רוצים השידוך מכיוון ששנינו נמצאים זמן רב בשידוכים וסוף סוף מצאנו משהו מתאים (הבחור נמצא כבר 7 שנים בשידוכים ולא מצא המיועדת והמצב אצלי גם דומה)
יש לציין שהבחור בעברו היה חילוני וגם היה עם גויות וגיורת.

אנה מכם, נשמח לעצה בנושא. שנינו בצער רב עקב העניין, ואני אישית מרגישה עוגמת נפש כי מראש לא תיכננתי להכיר כהן ושיניתי את דעתי בגלל ההתר של ראש הישיבה (שכוונתו בוודאי היתה טובה)
אם אפשר למצוא דעה להתיר, מאוד נרצה לדעת. בתודהמראש

התשובה

הרב יהודה הלוי עמיחי | 2/4/2013 3:54:02 PM
בס"ד

שלום וברכת ד´

צריך לבדוק היטב את יחס הכהונה של הבחור, אם יש איזה ספק ביחס אפשר אולי לעשות משהו בעניין. אם הכהונה היא ברורה אין מקום להקל.


פוריפ שמח

יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון
toraland whatsapp