נטילת סיכונים בהלכה.

השאלה:

שבוע טוב ושלום רב!
קראתי את הספר הלכה בימינו של כת"ר ונהניתי מאד לשמוע את דעותיו של של הרב במגוון נושאים אקטואליים שנדונו בספר. אם הדברים היו מגיעים אל אוזניים קשובות ומשפיעות אין ספק שבע"ה היו הדברים מחלחלים ומשנים הרבה במדיניות הקיימת..
שאלתי היא כך: הרב כתב הלכה בימינו עמ 426) וז"ל: כלומר ההלכה מחייבת את האדם ליטול על עצמו סיכונים מסויימים כשם שהיא מגבילה אותו וטוב רת עליו ליטול סיכונים מיותרים. ומכאן ההבחנה בין נטילת סיכונים מחושבים לצרכי פרנסה לבין מטרות אחרות כגון שעשועים,ספורט וכד. כשאין הצדקה ערכית למעשה אין להסתכן.עכ"ל.

משמעות הדברים שכשיש הצדקה ערכית לסיכון על האדם ליטול את הסיכון וא"כ מדוע נשים לא חייבות להינשא ולהביא ילדים הרי הטעם משום הסיכון בהבאת ילדים (ככל הידוע לי) והרי לסיכון יש הצדקה ערכית ברורה.


חוץ משאלה זו במשך הספר עלו לי כמה שאלות ורציתי לדעת איך אפשר לשאול את הרב אותן בצורה נוחה לרב ובמענה מהיר עד כמה שאפשר... תודה רבה ומחילה על הטרחא.
שבוע טוב!

התשובה

הרב יעקב אריאל |

ראשית כך ציותה אותנו התורה שאיש מצווה בפו"ר, ואשה אינה מצווה.

וכבר כתב ה'משך חכמה' שנשים אינן מצוות על פו"ר מכיון שיש בכך הטלת חיוב גדול של הסתכנות וצער ודרכיה דרכי נועם ומצד שני הקב"ה הטביע באם רצון חזק מאד לקיים את המין ולכן טבעה גובר על החשש מלקיחת סיכונים.
ניתן לקבוע פגישה דרך רבנות רמת גן.

toraland whatsapp