התשובה
הרב משה פיינשטין חושש שבהחלפת טבעות האישה לא מתקדשת שנאמר
כי יקח איש אישה ולא להפך. האחריות להקמת הבית מוטלת על האיש,
הוא גם המפרנס את אשתו וילדיו. האישה אומנם שותפה לאיש אך
החובות מוטלות בעיקר עליו.
גם ללא החלפה בו זמנית מסירת טבעת לחתן מתחת לחופה היא
שינוי במנהגי החופה. בנין בית בישראל הוא אחד מיסודות קיום עם
ישראל לדורותיו, פירצה אפילו קלה יכולה לגרום להתרחבותה ולקלקול
כל בנין הבית מבחינה הלכתית ורוחנית. אנו נזהרים מלשנות אפילו
במנהגים קלים, שתחילת השינוי לכאורה אין בו נזק וסופו מי ישורנו.
לפני החופה, ולאחריה כמתנת חיבה מותר לכלה לתת טבעת לבעלה.
נהגו שאת החתן מובילים השושבינים (הורים/קרובים אחרים לחופה). זה
מקומו של החתן כמלך היוצא בגדוד, עם פמליא של מלוים. לא זה
הזמן שהחתן ישמח את אשתו, אלא רק אחרי החופה כשהיא כבר
אשתו, בזמן סעודת שבע ברכות מתאים יותר לרקוד או לנגן. עם זאת,
אם נשמרת המסגרת האמורה וכן הצניעות אין מניעה עקרונית שחתן ינגן
ניגון מתאים לפני הכלה.