התשובה
מלשון הגמרא משמע שכאשר היו מכניסים את הכלה לחופה היה שערה
מגולה, לאחר החופה לכאורה היא אשת איש וע"כ מן הראוי ששערה
יהיה מכוסה. אלא שהשאלה היא מתי נגמרת החופה? יש בכך כמה
דעות . גם חדר היחוד הוא בגדר חופה. אך החופה עצמה בודאי
חופה. ואין סיבה לאשכנזים להתיחס רק לחדר היחוד ולא לחופה עצמה
זאת. מסתבר שהכונה לקניין החופה שלא מסתיים עד לאחר סעודת הנישואין.
ראוי שלפחות ההינומא תישאר על ראש הכלה כל הערב ותכסה
לפחות חלק מהשיער. אם היא מפריע לרקוד אפשר להסירה זמנית