השאלה: -- לדעתי השאלה הכי מתאימה לחברים מקשיבים --
את שורות אלה כותב אני בדמע,
כפסע ביני לבין רגליה יורדות חדרי מוות היא החוסר אמונה.
אומנם צריך אני לומר חטאי עויתי פשעתי ולא חטאנו עוינו פשענו
אבל מרגיש אני צורך לומר זאת בייחוד במעלי יומא דכיפורא
בתור אחד שעבר מקצה לקצה (אומנם דת"ל אבל בסקלה) מכמעט חרדי לכמעט
חילוני
שהדבר בה"א הידיעה לדעתי שגורם לירידה רוחנית היא הבלבול, יאוש אשר
נובע בעיקר
מחוסר מציאת הבת זוג וכל הנלווים אליו
אז לכאורה אם כנים הם דברי לא על אנשים תלוני כי אם על ה´, ולא היא !
ואסביר כוונתי
בשני דברים אני יכול למקד את העניין לאחר מספר שנים בדייטים ומספיק
חברים להכיר
את המערכת על בוריה
אצל חרדים למשל החברה היא חברה מגוייסת לצורך בת או בת הזוג אצלנו
הדבר לא כך
בחור או בחורה (ומכיר אנשים כאלה) יכולים ל"שבת" חודשים מספר ללא
הצעה אחת כלל
הדבר מחמיר יותר ככל שהגיל עולה עוזבים את החממה הישיבתית אז כמות
(וגם איכות)
ההצעות יורדת והדבר חמור שבעתיים כאשר מדובר באדם שרח"ל לומד מקצוע
שאיננו תורני
שם הוא מתחיל ל"התערבב" עם בנות המין השני וביניהן גם חילוניות ולולי
ה´ שהיה לו
גם תקומה לא הייתה לו
אע"פ כן הדבר לא נראה בעין יפה והשיחה המתמדת של הדייטים גורמות למצב
של
אי לא שבקינן לה בהיתרא ספית ואכיל באיסורא לאו דווקא בדברים חמורים
אלא גם
דברים שהוא לפני כן נהג בהם מעיקרא דדינא נעשו לו כהיתר ואחריתה מי
ישורנה
דבר נוסף וחשוב לא פחות הוא נושא החיצוניות יצאתי עם בנות כמעט מכל
הסוגים ודווקא
אלו שאמורות להיות שחונכו שחיצוניות היא הכי פחות חשובה מחפשות תמונה
לתלות על הקיר
ולא בעל בעל מידות טובות יר"ש או דברים בסגנון הזה. רוב האנשים בעולם
מתרכזים הרי
באיזור אמצע פעמון הגאוס לא יותר חתיכי על ולא ההפך וכיצד זה אפשר
שרבות בנות מחפשות דבר שלא ימצא לכולן ? לא יודע אם הדבר נובע מחינוך
לא נכון או שידור מסרים סותרים מצד החברה
בקצירת האומר מה רצוני לומר
צריך לפקוח עיניים ולהשתדל לעזור לרווקים בייחוד מיד עם עזיבת החממה
הישיבתית
כיוון שהבולמוס שמקבל תלמיד הישיבה מקבל אותו הבלי נשוי כמעט פי
100
ואין לו כלים להתמודד עם זה ובסופו של דבר רואים תלמידי ישיבה בדימוס
אנשי דלא מעלו
(מתכוון אני בדברי עריות בדר"כ שגורר אחריהם דברים אחרים ולאו דווקא
במוסריות)
ולעשות חשבון נפש האם אנו מחנכים לחיצוניות יתר
הדברים לצערי לי כבר יועילו אע"פ דאמרי שובו בנים שובבים וחוץ מאחר
לא קאמרי
השרט לנפש שנוצר כבר לא יוכל להתקן בחינת מעוות לא יוכל לתקון וחסרון
לא יוכל להמנות
אבל אם דבר זה יעורר מחשבות או יעזור לאחד או אחת והיה זה שכרי
קשלש
התשובה
הרב יהודה הלוי עמיחי | 2/5/2013 10:41:52 AM
בס"ד
יישר כח, כדאי שתחשוב דברים מעשיים מה אפשר לעשות טוב בעניינים
שדברת.
גמר חתימה טובה
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון