התשובה
הדבר תלוי אם החליצה נחשבת למצוה או רק להתר. לאפשרות
השנייה אין בעיה הלכתית ישירה ב"הקפאת" המצב שהיא תשאר זקוקה
ליבום והאח אינו כופה לחלוץ כאמור בשו"ת יהודה יעלה (אסאד) ח"ב
סי' קמט ועי' במקורותיו שם. אולם צריך לבדוק היטב אם לא יכולות
להיוצר בעיות אחרות כגון שהיא גרה עם היבם באותה דירה (עי'
בשו"ת יהודה יעלה שם), או אם היבם רוצה לשאת אשה היא אוסרת
עליו בזיקתה לשאתה עד שיחלוץ לה עי' אה"ע סי' קסט ס"ה ברמ"א,
או שהוא רוצה לשאת מקרובותיה ועוד.