טהרת המשפחה

השאלה: שלום רב,

אני ובעלי נשואים חודש וחצי, לצערי השבוע בזמן ספירת הימים הנקיים נכשלנו וקיימנו יחסים! לשנינו זאת הייתה טראומה רצינית ורגשות של אכזבה עמוקים, התקשרנו ביום ו´ לרב נחשב פה מירושלים והוא אמר לנו שזה לא בסדר וכו´ ואמר שנמשיך לספור את הימים הנקיים אבל שנוסיף עוד יום אחד (במקום לטבול יום ד´ בלילה שיהיה ביום ה´ בלילה).
ברור לי מאוד שמה שקרה מאוד לא בסדר אבל אני פשוט לא מצליחה להבין את זה שהוסיפו עוד יום כאילו מה זה עונש??? אני ברור שאעשה את הנחיית הרב אבל מאוד קשה לי עם זה! וחוץ מזה הרי כבר טעינו ושכבנו מה זה כבר יתן להמשיך לספור החודש את הימים הנקיים?
תודה

התשובה

הרב יהודה הלוי עמיחי | 2/5/2013 10:23:48 AM
בס"ד

שלום וברכת ד´

ראיתי את דבריך, ואינני יודע אם אתם מקהילת הספרדים או האשכנזים, וכמו כן אינני יודע את הפרטים. אולם איש ואשה ששימשו בטעות בתוך ימי הליבון (שבעת הנקיים) הרי שהיא צריכה להמשיך ולספור שבעה ימים, אבל כיוון ששימשו יחד הרי שיש דין של פולטת שכבת זרע וממילא איננה יכולה להחשיב כעת שש עונות שהם שלשה ימים, ובאותם הימים אינם עולים למנין שבעה נקיים, וא"כ צריכה היא להוסיף שלשה ימים ולהמשיך לספור את הימים שחסרו משבעת הנקיים. אינני יודע מה אמר אותו הרב שליט"א, ויתכן שהסתמך על נקיונות ועל כן לא הוסיף שלשה ימים אלא יום אחד, ואמנם אצל בני ספרד יש רבים שמורים להוסיף במקרה זה רק יום אחד עם נקיונות יסודיים, אולם בני אשכנז ברובם מוסיפים שלשה ימים, אין זה דיני קנסות כלל, אלא כיוון שצריך שבעה נקיים, והרי במקרה שכזה אין שבעה ימים, ויש יום או שלשה ימים של פליטת ש"ז שאינם מצטרפים, ואח"כ להוסיף את הימים החסרים לשבעת הנקיים, ועל כן הטבילה נדחת.
מכיוון שהנושא חמור ומעציב כפי שכתבת, נראה לי שעליכם להעמיק יותר בהלכות נדה, לשננם וללמדם ביותר עיון, ואז אי"ה הקב"ה יראה את השתדלותכם ויענה לבקשתם, וישלח ברכה בכל מעשה ידכם.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון
toraland whatsapp