התשובה
ראי בספרי באהלה של תורה ח"א עמ' 68 ובהערה 132
מבחינה עקרונית אחת מהיוצאות שלא בכתובה היא זו שאינה מכסה את
שער ראשה. וכאן שהבעל החליט לשמור את הדין השאלה היא האם
האשה יכולה לטעון שנישאתי על סמך זה שלא אכסה את ראשי.
לכאורה הוא יכול לטעון זה שעד עתה לא דרשתי ממנה לכסות ראשה
אינו מתיר לה לעשות כן. מיהו הדבר אינו דומה למי שעד עתה היה
אוכל טריפות ועתה החליט לשמור על כשרות והיא מאכילה אותו
טריפות, כי אם היא מכשילה אותו באכילת טרפות אינו יכול לחיות
אתה. אך אם היא אינה מכסה את ראשה בחוץ אך מאפשרת לו
לברך ולהתפלל כשראשה מכוסה היאא אינה מכשילה אותו אלא שאינה
נוהגת כמנהג משה ואומנם גם זו סיבה עקרונית למנוע ממנה כתובה. אך
כאמור עייני במקור הנ"ל