התשובה
היופי אינו חסרון, אלא יתרון, אבל אינו כל האדם. ואליעזר שאל שלא
כהוגן מפני שעלול היה להביא בעלת מום ליצחק. הדגשת המקרא
ליופי האמהות אינן רק ליופיין החיצוני אלא בעיקר ליופיין הפנימי.
ולמרות שהיו יפות לא סונוורו מיופיין החיצוני אלא הקפידו על טיפוח
האופי הפנימי. וזו גדולתן.
התורה אומרת עיני לאה רכות לא נאמר שהייתה מכוערת. בכלל,
מה המשמעות של עיניים רכות? . פרושם של חז"ל ידוע.יש מקום
לפרשנות נוספת אך אין הכרח להנחתך.
הם גם מוסרים לנו שבכיו של יעקב בפגישתו עם רחל היתה משום
שצפה שלא תיקבר עמו במערת המכפלה, משמע שהסתכל במהותה
הפנימית וכל המשמעות של אי קבורתה עם האבות והאמהות במערת
המכפלה. אף חז"ל מדגישים ברבקה שיצחק ראה שמעשיה מתאימים
למעשי אימו שנפטרה ולא ליופיה החיצוני וע"כ כל סימני הקדושה שהיו
בשרה חזרו ללאה.