התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד´
הרמ"א מזכיר כיצד היא דרך השבה של מומר שהתנצר, למרות שאני מבין
שהנ"ל לא התנצר לגמרי, אלא התקרב לדעת ההזויה. בכל אופן אפיל מי שמומר
לגמרי בואר ברמ"א שצריך טבילה וקבלת דברי חברות בפני ג´. על כן אין
להחמיר על יהודי זה יותר מכל היהודים, איננו צריך להתנצל בפומבי,
מספיק שיטבול ויודיע בפני ג´ שהוא חוזר לאורח חיים יהודי. ורב הקהילה
מצידו צריך להסביר לקהילה שהיהודי הנ"ל נהג כדין והחמירו עליו רבות,
ועל כן הוא ככל היהודים הכשרים, ובמקום שבעלי תשובה עומדים אפילו
צדיקים גמורים לא עומדים. ברור לי שאחר שיעשה היהודי פעולה מצדו שהיא
לא בפני כל הציבור אלא בפני ג´ ויטבול הרי אין בכך בזיון גדול, ומאידך
הקהילה תדע שהוא עשה הכל כדין, וממילא אי"ה יחזור השלום לשרור במקום.
ברור שהכל נתון לעיני הרב שהוא מכיר את המקום.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
יהודה הלוי עמיחי