התשובה
את דעתי על מקומה של האשה כתבתי בספר חדש שהופיע בימים אלו בשם 'הלכה בימינו' ניתן להשיגו במכון התורה והארץ באשקלון.
ובאשר למחלוקות הן לא תפסקנה. הציבור צריך להבחין בין פוסק בר סמכא למי שאינו בר סמכא.
שלום לכת"ר.
מבין כל הנושאים המחייבים אולי כתיבת חקיקה הלכתית מסודרת עניין זה של מעמד האשה אולי חשוב והכרחי מכולם. מכיוון שהציבור הדתי לאומי מקוטב בנושא יש מקום לפסוק הלכה ברורה בנושא, כך שהלכה זו תיצג את גישת רוב הרבנים המקובלים על אותו הציבור והנה כמה דוגמאות שמציגות את הקיטוב בנושא ו"מבלבלות" את הציבור ובמקום שאין הלכה, יש "אנרכיה".
למשל,
א. מביאים אשה רופאה להרצות בפני גברים בבית הכנסת.
ב. הרב דניאל שפרבר פוסק שניתן לאפשר לנשים לקרוא בתורה בבית הכנסת בנוכחות גברים (ראה בספר "פתחה של הלכה").
ג. הרב אהרון סולוביצירק פוסק שאסור למנוע מנשים לומר בציבור קדיש וזאת בניגוד לקיצוש"ע שמתיר זאת לאשה רק בביתה ולא בבית הכנסת. האם לא הגיע הזמן לעשות סדר בנושא ?
בכבוד התורה,
את דעתי על מקומה של האשה כתבתי בספר חדש שהופיע בימים אלו בשם 'הלכה בימינו' ניתן להשיגו במכון התורה והארץ באשקלון.
ובאשר למחלוקות הן לא תפסקנה. הציבור צריך להבחין בין פוסק בר סמכא למי שאינו בר סמכא.