התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
1. במשנה ה' הקונה מקבל כל מה שהמוכר נותן לו, ועל כן המקח גמור ואין לקונה כל זכות עמידה או התנגדות. וממילא אסור לו לאכול אפילו אחד אחד, כיוון שהקניין כבר נעשה. במשנה ו' המקח היה על פי מה שיבחר הקונה, ועל כן המקח לא מוחלט ויכול לאכול אחד אחד.
2. משעת הקטיף נגמרה כבר מלאכתו, אין צורך במירוח וכדו', על כן יכול לאכול רק אחד אחד.
חודש טוב ומבורך
בברכת התורה והארץ
הרב יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון