התשובה
שלום
הפתרון להיות מנוי לבית האוצר של המכון, שבו למעשה דמי המנוי לנתינת מעשר ראשון ניתן ללוי בתור הלוואה וכל פעם שאתה קורא שם מעשר ראשון על הירקות העלים זוכה בהם מיד הלוי (מדין מכירי לווים) והוא מקנה אותם לך בחזרה בתור פרעון ההלוואה. כך שלמעשה הירקות נשארים בידך (לאחר שזכה בהם הלוי ופרע את חובו בהם) ואף קיימת מצוות נתינת מעשר ראשון.
לגבי חילול דבר שהוא פחות משווה פרוטה אכן דעת החזו"א שאינו חל על מטבע ריקני , אך אם המטבע כבר יש בו מעשר שני השווי שווה פרוטה אפשר לחלל עליו עוד מעשר שני אף שאין באותומעשר שני שווה פרוטה לכןאתה צריך שיהיה לך מטבע שחיללו עליו בתחילה פירות בשווי שווה פרוטה ואז ניתן לחלל ג"כ עוד מעשר שני שאין בו שווה פרוטה. גם כאן בהיותך מנוי לבית האוצר של המכון אנו דואגים שהמטבע שעשיו אתה מחל את הפירות תמיד יהיה בו בתחילה חילול מעשר שני השווי פרוטה שניתן לחלל עליו אפילו פירות שאינם שווה פרוטה
בברכת התורה והארץ
אברהם סוחובולסקי