התשובה
ההיגיון הוא שאיסור ספיחין בירקות הוא איסור אכילה ואילו בפירות אפילו שגודלו באיסור אינם נאסרים באכילה. ברור שלכתחילה יש להוסיף קדושה ולאכול פירות שיש בהם קדושת שביעית.
חג כשר ושמח
הרב יהודה הלוי עמיחי
בשמיטה נהגנו להחמיר לאכול אוצר בי"ד ולא היתר מכירה בירקות ופירות. חבר טען שבגלל שאין איסור ספיחין בפירות, שהרי בכל מקרה יגדלו על העץ שלא כמו ירקות אותם יש לשתול, לכן אם אוכלים בבית בו מגישים פירות היתר מכירה, אפשר להקל ולאכול.
האם יש הגיון בדבר?
ההיגיון הוא שאיסור ספיחין בירקות הוא איסור אכילה ואילו בפירות אפילו שגודלו באיסור אינם נאסרים באכילה. ברור שלכתחילה יש להוסיף קדושה ולאכול פירות שיש בהם קדושת שביעית.
חג כשר ושמח
הרב יהודה הלוי עמיחי